lördag 14 mars 2009

Gunilla på hotellet

Hej!!!

Vilken känsla att vara "hemma" igen, att vara tillsammans
med barnen. Dom tar hand om oss så fint på hotellet,
vi har fått sviten, så vi har ett vardagsrum tillsammans, som
ni förstår har vi mycket att bearbeta tillsammans.

Be gärna om själens helande för oss, alla barn, barnbarn
och alla fosterbarn som bott hos oss i många år.
Be extra för dom 5 tonåringar som var med i branden.

Våra barn har sjungit in en CD-skiva som står och går i
Håkans sjukrum.... och imorgon åker några av våra barn
upp till Linköping med Håkans syster, jag får vänta med att
åka tills mina sår har läkts.

Jag har varit på sjukhuset och blivit "inslagen" och omplåstrad,
idag var sjuksköterskan, en av våra medlemmar, skönt...
Skall gå dit varje dag, det är skönt att se hur fint såren läker
dag för dag. " våra sår skall läkas med hast..."

Ännu en gång TACK, TACK OCH ÅTER TACK...
Jag har aldrig i mitt liv, upplevt så mycket av kärlek och omsorg
av så många människor, samtidigt.
KÄRLEK I KVADRAT..och tack för alla gåvor....

Första natten, låg jag och tänkte: Vad kan jag sälja?
Kom på att vi inte hade så mycket kvar.. jo, bilen...
jag kan inte bara sälja Håkans bil... Tack Gode Gud,
vi kan ha den kvar, vi ställer bara av den.

Nu börjar vi från början, äger 2 par mysbyxor, 1 par skor,
2 tröjor...några t-shirt, allt är gåvor...från er. Tack.

Mitt i allt detta fyller våran fosterkille 19 år idag, vi har firat
honom, det har aldrig varit så lätt att köpa presenter till någon,
för han behöver allt...imorgon bjuder Fristaden på en liten fest
för Daniel... vilken kärlek, till hela vår familj.

Idag har Håkans bror med fru varit här, och vi åt mat tillsammans
hos Johanna och Daniel, som någon av er har tillagat...Tack.

Min syster Anneli med familj, kom idag, vi var i huset, och vi fick
tillsammans, gå igenom hela händelseförloppet och gråta
tillsammans...vi gladde oss än en gång, för att alla kom ut ur huset,
vi slutade med middag hos min bror Dan och hans fru.

Hela andra våningen och vinden är utbränt, men försäkringsbolaget
bygger upp det igen, medans första våningen
och källaren saneras nu från all sot.

Älskar er!!
Gud välsigne er!!
Gunilla

13 kommentarer:

  1. tack så hemskt mycket att vi fick komma. Vi förstår äntligen vad ni går igenom och vi finns där för att stötta er genom vått och torrt.
    Vi LOVAR att hälsa på oftare!

    Älskar er!
    Agnes

    SvaraRadera
  2. Vi kom just hem från Petra, har kramat och sagt godnatt till Robin, Alexander och Alicia. Här långt bortifrån kramar jag också dej - försiktigt - och säger godnatt, ber att du och ni alla får en god natts sömn. "Bred dina vida vingar, o Jesus över mig, och låt mig stilla vila i ve och ve hos dig."

    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Kram till dig fina Gunilla. Ett föredöme för många kvinnor bla mig är vad du är. Givetvis fortsätter jag att be för Håkan o er alla! Gud är så god o Hans nåd är ny varje morgon.

    Även om vi inte förstår allt som sker så vet vi att "Herren omsluter oss på alla sidor o håller oss i sin famn" dag efter dag får vi vila i honom.

    I Jesu Kärlek / Mari

    SvaraRadera
  4. Jag följer er och utvecklingen via bloggen så gott som varje dag (och nu natt pga nattjobb). Tack för att ni upprättat bloggen! Det är sååå bra! Blir uppmuntrad av all omsorg och kärlek ni har fått. Så ska det vara bland Guds folk! Har tänkt för mig själv att det är ett stort privilegium att tillhöra Guds familj när en olycka drabbar så som den har gjort er. Säker på att det är ett vittnesbörd för världens människor... "Se hur de älskar varandra". Det förenar också Guds folk.. Gud är suverän till att vända det som är bittert till något "sött"! Jag förstår verkligen att ni har enormt mycket som behöver bearbetas. Gud är med er i den processen! Han SKA upprätta er och även "göra allting nytt"! Han har tagit era smärtor och sorger på sig. Ni kommer alla att komma ÂNNU närmare varandra och det kommer att förhärliga Jesus ÂNNU mer!
    Guds rika välsignelse till er alla!

    SvaraRadera
  5. Min lilla Gunilla.. mina kära vänner!
    Viken känsla.. att höra din röst höra ditt jubel.höra dig på Fristaden igen.Bara få hålla om dig..det har jag längtat efter.Beundrar dig!
    Det var ju du Gunilla precis vanliga du.. du skall veta att vi aldrig slutar be för Håkan o er familj.Krama alla barn o barnbarn från oss här på Tureborg.

    Tack ni som uppdaterar bloggen!

    Tack alla som står med i bön för vår pastor o hans underbara familj.

    Bless you all!

    SvaraRadera
  6. jag tyker om dig gunilla kram Lisa 7 år.

    SvaraRadera
  7. Kära Gunilla!
    Jag blir tårögd av att läsa de du skriver. Ett stort grattis till Daniel på han 19-års dag! Må Gud välsigna dig och må hans eviga kärlek få omsluta dig på alla dina sidor!
    Det är så skönt att få höra ifrån dig och jag förstår verkligen att du och dina barn har mycket omkrig er! Det går inte en stund utan att jag tänker på er och ber för er alla! Jag är så övertygad om att Gud kommer använda det fruktansvärda som hände till något fantastiskt för hans rike då Guds alla änglar kommer jubla! Och ni kommer alla att välsignas rikligt, bli upprättade och helade i Jesu namn och blod! I psalmboken psalm 39 står det:
    "Fattiga ger han sin rikedom,
    läker de slagnas sår.
    Den som var bunden och trött och tom
    frihet och glädje får:
    himmelriket är nära."
    Även om ni mist så många saker i branden så vet jag att Gud kommer att välsigna er riktligt i överflöd och varje sår ni har kommer han att hela - psykiskt som fysiskt!

    Jag saknar dig mycket Gunilla och sänder min kärlek och omslutande kramar till er alla! Jag önkskar och hoppas att vi snart ses igen!

    "Du som ville mitt liv
    och har skapat mig efter din vilja,
    allt i mig känner du och omsluter med ömhet,
    det svaga likaväl som det starka,
    det sjuka likaväl ssom det friska."

    SvaraRadera
  8. Ni blir verkligen "luttrat guld" och med detta följer ett härligt återsken av Hans härlighet!

    Har själv mist en övervåning i en brand (åsknedslag) och vet vad det innebär. Har även tre gånger fått börja om från noll med bohag och allt. Trots att det ser så svårt ut, finns fullkomlig helbrägdagöelse och upprättelse i Herrens vård! Han har sådan omsorg om oss det vet ni väl - och ni kommer att få se ännu mer av den framöver!

    Vi fortsätter stå med i bön i Götene!

    /Titti Sonesson

    SvaraRadera
  9. Kära Gunilla med familj.
    En från hjärtat kommen hälsning från Arizona och Mats och Ingela Karlström.
    Du kanske inte kan placera oss men vi bodde i Rättvik och fick ovärderlig hjälp av er och er fantastiska församling runt 1994 då vi gick igenom en tuff tid efter det att vår son blivit svårt biten av ett antal hundar.
    Som du förstår så är det med största möjliga inlevelse som vi här borta i USA, mitt i denna stund av kaos och smärta, känner med er och utan tvekan vet att Gud är med er.
    Vi vet att det var Gud som helade och bar oss genom vår svåra tid men men utan er och era fantastiska församlingmedlemmar....
    Vi ber för er och är tacksamma att den helige ande hjälper oss att i bön uttrycka vår medkänsla eftersom vi inte kan hitta ord som är tillräckliga.
    Mats och Ingela Karlström

    SvaraRadera
  10. Hej kära Gunilla!
    Härligt att se dig igen, fullt levande. Samma Gunilla som alltid funnits!
    Tack för allt du delade med oss, i församlingen idag, om händelseförloppet. Är liksom du tacksam att ni lever!
    Ber för er!
    Kramar från Christel med familj

    SvaraRadera
  11. Jag skriver till dej Håkan för att jag tror att du en dag kommer läsa detta. Det är så stort att se hur så många människor runt hela jorden, burit dej och din familj inför tronen, hållit er där och bett Fadern om läkedom til kropp och själ. Ni har varit och är en sån välsignelse för så många, och nu vänder välsignelsen tillbaka till er i er svåra situation. Vi fortsätter be för dej, och för dem som vårdar dej. Vi alla längtar efter den dag vi kan säga: Välkommen hem Pastor Håkan.

    /Peter, Bengtsfors

    SvaraRadera
  12. HEJ! Vill förmedla denna hälning till familjen Gniste och församlingen från Birgitta och Elliot som står med i bön från Jerusalem.
    den 4/3-09 "Hälsa från mig och Elliott.
    Vår Förbundspartner är vår helare. Inget vapen som smids mot dem skall ha någon lycka. Vi ber att lågorna inte ska ha bestående skador. Vi går till King of Kings bönetorn och ber särskilt för dem.
    den 14/3-09 "Må allt gå efter Guds Godhet och möjlighet att reparera Håkan ach styrka familj och troendes flock. Underebart att tecken finns på bättring. Med kärleksfull hälsning från oss i Jerusalem. Är något för underbart att Herren inte skulle förmå det? Elliott & Bitgitta"

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Gud vare med er alla i den situation som nu råder i er församling. Jag ber för er alla att ni ska få visdom från Gud hur ni ska kunna hjälpa familjen Gniste. Ta en dag i taget och lita på att Gud går före er i Allt. Han har en plan för er församling mycket större än ni tror. Er stad kommer att se ett mirakel och " SE HUR DE ÄLSKAR VARRANDRA" Guds välsignelse från Evy-Ann Robertsson från Göteborg.
    Kommer ni att ha er helande dag som det står lördag 21 mars? Jag behöver veta för jag och en väninna till mej tänkte komma då och vara med då. Snälla skriv ett svar. Kärleksfamnen till ER alla.
    Evy-Ann Robertsson
    Svar: "Ja vi har I Guds närvaro" lördag 21 mars, vi startar kl 13.30. Ungdomarna startar redan på fredagkvällen. Janne S

    SvaraRadera