måndag 16 mars 2009

En fantastisk bönekedja

Rapport från sjukhuset

Det har varit lugnt och bra i natt. Man sänker sömnmedel och närmar sig det stadiet där Håkan är vaken. Håkan reagerar på tal. Anledningen till att man redan kan börja väcka honom är att det ser ut som vissa delar av brännskadorna inte är så djupa som man först trodde!! Läkningen är positiv och det har börjat växa nytt skinn.
Håkan skulle opererats idag men man skjuter upp operationen till på onsdag.

Vi fortsätter att be för läkningen och att inga komplikationer tillstöter.

Gunilla besökte igår söndag förmiddag på ett överfyllt Fristaden. Hon berättade lite om situationen och hon togs emot med stående ovationer. Det var både glädje och tårar. Buck Hudson, som talade, uppmuntrade församlingen ifrån Thessalonikerbreven.

Vi fortsätter att be för Gunilla och barnen. Läkedom till kropp och själ.

Varje dag har vi bön kl 18.00 på Fristaden.

En fantastisk bönekedja

Det är fantastiskt att så många har kunnat samlats runt Håkan och familjen Gniste i bön. Vi ser ju fantastiska bönesvar redan. Vi har nu haft 8.000 träffar på bloggen, därav 2.847 unika besök. Vi vet att bönen är igång 24-7 eftersom man beder från alla håll i världen.
Skriv gärna en kommentar när du är inne och läser. Det är en uppmuntran för familjen idag och för Håkan när han kan läsa det. Janne Sääf

40 kommentarer:

  1. Vilken underbar och glädjande läsning! Gud gör under dag efter dag och han hör bön! Mina tankar och böner finns ständigt hos familjen Gniste och personalen som har Håkan i sin omsorg.
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer verkligen med tidigare inlägg - Gud är Skaparen av allt skapat och konungarnas Konung! Tack Gud för att du håller din hand över Håkan och omsluter han med din helande kärlek! Och tack Gud för att du bär hela familjen i detta och helar dom på alla plan!
    I Jesu namn och blod! Amen!

    SvaraRadera
  3. Så underbart!!! Man blir motiverad till att bara be ännu mer! Fortsätter stå med i bön med en stark tro att både Håkan o hela familjen ska bli fullt helade, både till det yttre o inre. Tack för mycket bra info!

    "Den som sår med tårar ska skörda med JUBEL!"

    SvaraRadera
  4. Jag blir så glad av denna uppmuntrande läsning. GUD ÄR GOD! Vi fortsätter ber och lyfter upp hela familjen inför Gud. Morron, middag ,kväll och natt. Jag ber nu särskilt för Håkan, när han vaknar upp till en jobbig verklighet. HERREN ÄR ER HERDE!
    Inga-Lise Albertsson

    SvaraRadera
  5. I en dröm härom natten såg jag Håkan sitta med vid ett kaffebord, fullständigt hel och frisk.
    Gud förmår.

    SvaraRadera
  6. Herren er själs herde och vårdare kan och vill läka varja sår och smärta! Gud kan och vill läka alla sorger! Jesus är nära er och bär er i sin hand, tätt nära Faderns hjärta! Jesus är verkligheten själv står det coh det gäller er idag till helande för allt. Ps 139:7-16

    SvaraRadera
  7. skönt att höra att det går bättre och bättre för håkan..tänker på er varje dag och hoppas på positiva besked..jag ska komma och hälsa på er snart har jag tänkt =)..

    Med Vänliga Hälsningar Mathias Jacobsson (f.d siegerstam)

    SvaraRadera
  8. Underbart!
    Vi fortsätter att be och tro Gud om ett fullständigt helande!

    Med Vänliga Hälsningar
    Christian Lindstedt

    SvaraRadera
  9. Vad underbart att det går framåt med Håkan Vi har en stor Gud som kan göra under Vi bad för Håkan i går i Höglandskyrkan och jag har ständigt Håkan och Gunilla i mina tankar Hälsa till Gunilla och till Håkan när du kan prata med honom Hälsningar Anna-Greta Blixt Sävsjö

    SvaraRadera
  10. Vilka ljuvliga nyheter. Det låter som vår Gud!
    Familjen Gniste var ett huvudämne på ett av bönemöterna i Harvest Center, Märsta.
    Personligen måste jag säga att Guds hjärta för Håkan och Gunilla är oerhört stort. Det märker jag i bönen för dem...
    Med tro om fullt tillfrisknande
    / Emelie Björhag

    SvaraRadera
  11. Prisa vare herre! till honom all ära och makt! Vad glad jag blir när jag läste att det går framåt med pastorn Håkan. Gud är läkarnas läkare han vet best. vi bad stark för pastorn Håkan och hela familjen igår i spanska kyrkan i Göteborg och det känns gott att Gud svarar alltid vår bön.

    Vi tänker på er och ber för er.

    Eva och Fredrik Johansson

    SvaraRadera
  12. Det var en stor förmån för oss att vara uppe i Uddevalla i fredags och även få förmånen att träffa Gunilla Gniste. Igår kväll bad vi för hela familjen och speciellt för Håkan under den direktsända gudstjänsten från Citykyrkan i Älmhult. Vi står på Guds Ord och tror att Gud som är allt kötts gud ska återställa Håkan fullt ut. Skulle något vara omöjligt för Gud? Era vänner Kjell och Gunilla Lindstedt

    SvaraRadera
  13. Tackar Gud för underbara bönesvar! Ber att läkningen skall fortgå på samma positiva sätt hos både Gunilla och Håkan, och för inre helande hos alla, barnen och fosterbarnen. Gud är ljus, inget mörker finns i Honom! De orden började vi med igår på kvällsbönen i Fristaden. Det är verkligen sant! Och det var väldigt fint att se dig, goa fina Gunilla! Underbare Far: omslut familjen med din kärlek och kraft! Låt Håkan, när han vaknar, känna hur han är f u l l k o m l i g t buren av dina starka armar! Låt oss få se hur du vänder allt detta till seger, för Håkan, Gunilla, barn, barnbarn, fosterbarn och för ditt rike!
    Sara B P

    SvaraRadera
  14. Underbart att höra! Vi ber att läkarna ska få förvånas över en snabb läkedomsprocess. Igår bads det för er i Kungsbergskyrkan, Åmål. Känns så gott1 Jag hade också en dröm, natten efter det hände. Jag drömde att jag såg Håkans ben och det var så fint med ny fin hud.
    Önskar er ett stort lass av Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  15. Vår son brände sin hand illa av kokande kolasmet för flera år sedan och vårdades då i Linköping. Man planerade för hudtransplantationer men det behövdes aldrig för det läkte enligt läkarna enligt handboken, Vi sa att vi och vår församling bad för detta och de lyssnade verkligen. Nu får de återigen vara med om samma förunderliga skeende. Allt kommer att bli till Guds förhärligande, människors frälsning och en växande tro på vad vår Gud verkligen förmår göra när vi kastar oss på honom. " Låt mej bo i ditt tält för evigt och ta min tllflykt under dina vingars skugga"

    SvaraRadera
  16. Håkan och Gunilla,
    Vi är så glada för varje framsteg!
    Gunilla, det var underbart att se dig i söndags. Vi är så glada att ha dig hemma igen!
    Håkan, fast du kroppsligen inte är här just nu, så är du alltid nära oss i våra böner och tankar. Vi saknar dig och längtar efter den dag du kommer hem igen. Vilken fest!!
    Vi fortsätter att be för hela familjen. Gud vet var enskilt behov. Vi ber även för den skickliga sjukvårdpersonalen som tar hand om Håkan just nu. Hjälp dem att fatta rätt beslut.
    Med massor av kärlek från hela familjen Samuelson

    SvaraRadera
  17. Håkan & Gunilla med familj!
    Ni är varje dag i våra tankar. Vi ber för er i hemgrupper och församling. Ni har blivit så kära vänner för mig & Andreas och likaså föredömen.Vi ser framemot att se er ansikte mot ansikte. "Ni sitter under den högstes beskärm & vilar under den allsmäktiges skugga". Psalm 91. Stora kramar från Anette & Andreas med familj i Sala.

    SvaraRadera
  18. Vi är med och ber från Insjön i Dalarna. Jag har vaknat flera gånger på nätterna och som första tanke har jag tänkt på er i familjen Gniste. Gud manar och vi står tillsammans med er. Hälsn. Ulrika&Mikael Hansson

    SvaraRadera
  19. Sååå glad att höra om framstegen för Håkan och att du Gunilla är hemma igen! Vi fortsätter be! Herren är med er!

    Stor kram från Petra och Mikael och barnen

    SvaraRadera
  20. Underbar läsning, jag kan bara hålla med som alla andra. Men samtidigt blir jag inte förvånad över Håkans framgångar. Känner en sådan frid och glädje från Herren när jag ber för honom, och min man säger samma sak.
    Jesus är med er det är uppenbart.

    SvaraRadera
  21. På Trunnagården i Orsa ber man för hela familjen och för Håkan!!Om helande som går utöver mänskliga möjligheter.Helande till kropp och själ!

    SvaraRadera
  22. Vidarebefordrar en hälsning från Vallda församling i Kungsbacka.(Lena Fihn)

    Under Söndagens möte var det där förbön för Familjen Gniste o de hälsar att de fortsätter be.. Göran (prästen) uppmanade till fortsatt bön i hemmen för familjen.

    SvaraRadera
  23. Kära alla vänner därborta på västkusten!
    Himlen här i Uppland är jämngrå idag och solen lyser bara med sin frånvaro men himlen och änglarna gläds med oss alla över att läget lättat, att livet tycks vara på god väg att segra. Gud med er och oss alla i den fortsatta kampen.

    Margaretha och Kristian

    SvaraRadera
  24. Hälsningar till hela familjen från södra Finland där vi (och andra) också ber för er och följer er blogg. Härligt att läsa goda nyheter!!
    Jesse, Joonatan, Mikael och Pirkko :-)

    SvaraRadera
  25. Håkan, Gunilla och hela familjen, vilken glädjande läsning, Gunilla är "hemma" i Uddevalla och Håkan blir bättre!! Ni är med i våra böner hela tiden.
    Kärlek från Söderhälls i Mölndal

    SvaraRadera
  26. Tänk att läget hela tiden blir bättre än man kunnat förvänta. Gud hör verkligen bön.

    SvaraRadera
  27. Vi följer er i bön och blogg varje dag, gläds med varje framsteg och tackar Gud för att han verligen omsluter er på alla sidor både i det synliga och i det fördolda. Gud kommer att ta revansch... 100-falt!
    Hälsningar från Kalle, Anki o barnen i Indien

    SvaraRadera
  28. Ni vet att vi älskar er och vi står med i bön både dag o natt!
    Dan o Lotta

    SvaraRadera
  29. Kära Gunilla och Håkan + alla barnen!
    Två ord från Psaltaren: Ps.138:7 Om än min väg går genom nöd, håller du mig vid liv!
    Ps.139:5 Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand!
    Håkan, du profeterade en gång över mig, att "jag skulle vara som en stor kram för pastorer"! Jag ser fram emot att snart få ge dig en "Perkram", men en ganska försiktig förståss....
    Vi fortsätter att be oavlåtligen om en total upprättelse för din ande, kropp & själ!
    Kramar till er alla! Per C

    SvaraRadera
  30. Vilka underbara nyheter!Vi är så glada och tacksamma att det går åt rätt håll för Håkan och att alla våra böner blir besvarade..Det BLIR verkligen som vi ber om..och ännu återstår det UNDERBARA MÄKTIGA TING bönesvar som kommer att förvandla inte bara Håkan och hela hans familj utan alla de människor som de kommer i kontakt med..För Herrens namn ÄR förhärligat och kommer att bli ÄN MER förhärligat genom Håkan och Gunilla..Jag tackar Gud varje dag och fortsätter att be för er ,och hela familjen,barn och fosterbarn.Och jag tackar Gud..för att Han helar även era sinnen som chock och plågande tankar,otäcka minnesbilder mm Ni ska bli FULLSTÄNDIGT befriade ,kunna sova utan mardrömmar,kunna prata om det ..ja det ska i stället bli ett vittnesbörd för oräknelig skara människor som med egna öron får höra vad Gud kan göra..Jag tackar Gud för allt gott Han gör och kommer att göra genom er..Vi tänker på er och ber för er varje dag..det går inte långa stunder utan att vi tänker på er.Vi vet att Gud välsignar er och ännu är det inte en ände på välsignelsen..ännu återstår det bästa!Ni har mycket att se fram emot..därför att Gud är med er och Han har lovat FRÄLSNING för MÅNGA! Våra varmaste hälsningar,med kärlek, Maria o Perra med fam.I Slottsbron,Grums.

    SvaraRadera
  31. Det är underbart att läsa om att det går framåt snabbare än vad läkarna trott det skulle. Det är också fantastiskt att se hur många som engagerar sig och skriver här på bloggen!
    Vi fortsätter att be för hela familjen Gniste, att Gud ska fortsätta det som han påbörjat. Som Gud sa genom profeten Jeremia: "Jag skall låta dig tillfriskna och läka dina sår, säger HERREN" Detta är ett av Guds den allsmäktiges löften som vi står på. 2 Kor 1:20 "Ty alla Guds löften har i honom fått sitt ja. Därför får de också genom honom sitt amen, för att Gud skall bli ärad genom oss. " Hebr 10:23 "Låt oss orubbligt hålla fast vid hoppets bekännelse, ty den som har gett oss löftet är trofast." Tack vår gode Far att du är den samme. Tack för att vi alltid kan lita på att du håller vad du lovat. Till familjen Gniste vill vi säga: "Gud är inte orättvis, så att han glömmer vad ni har gjort och vilken kärlek ni har visat hans namn genom att nu som tidigare tjäna de heliga." (Hebr 6:10) Ni har i många år tjänat Herren med era liv och burit många människor som behövde hjälp på många olika sätt. Var nu stilla så ska Herren strida för er.
    En varm hälsning från familjen Rörvik

    SvaraRadera
  32. står med er i bön varje dag
    Hoppas ni vet at jag älskar er, Håkan & Gunilla med familj.
    kram Samuel Teknikgruppen

    SvaraRadera
  33. Tack Herre för helande! Kom Helige Ande och fortsätt ditt helande verk!
    Ni har gett så mycket kärlek till Kristi Kropp nu får ni ta emot.
    Jesus kommer snart!
    Jörn och Lillemor Hjorth

    SvaraRadera
  34. Hej. Tänk vad Gud är god. Det var så härligt att se dig, Gunilla i går på mötet. Vi tänker på er och kastar ständigt upp böner i tacksägelse för familjens totala helande och återupprättelse.

    Sven & Gittan

    SvaraRadera
  35. Det kännas helt underbart att få rapporter om hur ni har det. Vi ber för er varje dag.
    Gabriel hade svårt att sova här om dagen och jag sa att när jag vaknar på natten och inte kan somna brukar jag fråga Gud vem jag ska be för.
    Genast sa Gabriel jag vill be får Håkan.
    Vi bad en stund för Håkan och efter det somande Gabriel och sov skönt hela natten.
    Gud välsigne er alla.

    Torbjörn Larsson med familj i Huskvarna.

    SvaraRadera
  36. Vi ber för er och tackar Gud för att ni lever.
    /
    Gunilla m. familj (Josses mamma :) )

    SvaraRadera
  37. Håkan,
    Ja, jag tror att tiden är nu inte långt borta när du orkar läsa eller lyssna på någon som läser upp hälsningar för dej.Ett hårt arbete har du framför dej, men du vet också att du kommer att vara buren av förböner och att Herren kommer att ge dig nog med kraft för var dags behov...också i fortsättningen.
    Just nu vill jag bara utbrista ett stort Halleluja!!!
    för de framsteg som har skett under 14 dagar.
    Vi fortsätter o ber för dej och hela familjen!
    kram
    Bert o Inga

    SvaraRadera
  38. Tack så mycket för den här möjligheten att följa utvecklingen för hela familjen Gniste. Jag läser er blog varje dag, och delar med mig av info till familjen och vår hemgrupp. Jag bär er med mig i bön varje dag. Jag ber om full hälsa för både Gunilla och Håkan, och själens helande för alla "inblandade", så ingen skuldkänsla får ligga kvar, hos någon i familjen, efter vad som hänt.
    /Helen L.
    Rosvik

    SvaraRadera
  39. Gunilla,Håkan och alla barnen. Vill bara säga att ni är inneslutna i mina förböner,för Gud är ingenting omöjligt,undrens tid är inte förbi.Lovad vare Herren dag efter dag bär Han oss Gud är vår FRÄLSNING.Önskar er Kraft,Mod och Helande Till ande kropp och själ. Stor kram Anne-Sophie (Soffi)

    SvaraRadera
  40. Jag är övertygad om att Håkan kommer att ha ett budskap från himlen när han tillfrisknat. Han som varit så nära himlen. /A-M Jonsson

    SvaraRadera