fredag 27 mars 2009

Tjugofemte dagen

Rapport från sjukhuset
Läget är fortfarande allvarlig men stabilt och han är fortfarande nedsövd.
Idag har bandaget på Håkan blivit omlagt. Han har också för första gången blivit duschad med tvål och vatten. (Förutom när han kom in).
Läkningen på ryggen verkar vara ok. Det finns en brännskada i nacken som de förmodligen behöver opereras. Det verkar också som man inte behöver göra någon operation i ansiktet.
Värdet "crp" som mäter infektion har gått ner ytterligare, det är det lägsta värdet hittills.
De har dragit ner på den blodtrycksreglerande medicinen. Man har även minskat trycket i respiratorn så att Håkan får andas mer själv.

11 kommentarer:

  1. Hej,
    fantastisk att få dessa små rapporter! Vi fortsätter att be och tänka på Er!

    familjen Birging

    SvaraRadera
  2. Vi har följt er under de här svåra veckorna och vi vet att ni alla vilar i Guds händer... hur hemskt det än är, det ni har varit med om.
    Nu har jag precis läst artikeln i tidningen "DAGEN".
    Lars-Olof och jag mötte er för många år sedan, då vi arbetade i Pingstkyrkan och ni i Frälsningsarmén, Uddevalla.
    Gud är större än alla omständigheter!
    Hälsa Håkan från oss!

    SvaraRadera
  3. Vi står med i bön för dig Gunilla och för Håkan och barnen. Vi läser på bloggen och vi vet att Jesus är med er och kommer att föra er igenom. Vi saknar er och vill bara att ni ska veta hur mycket ni betyder för oss och vilket stöd ni har varit i den tjänst vi står i. kramar från Ewa-Marie & Markus

    SvaraRadera
  4. Jag vet att det är tufft at stå mitt i en sådan situation. Men jag tänker på er och jag ber för er.

    Jag ber till Gud för er. Ber om
    Tro, hopp, styrka och glädje ämnen

    SvaraRadera
  5. Igår mötte vi Masar!
    Han och hans familj önskar få hälsningar framförda till Dig Gunilla och Håkan./LoG

    SvaraRadera
  6. Underbart att få höra om hur det bara blir bättre! ni e en sådan underbar familj och har betytt jätte mycket för mig sen jag kom hit! jag ska fortsätta att be för er! love Josefine

    SvaraRadera
  7. Det är så fantastiskt att följa helandet i Håkan Gnistes kropp. Vi ber för honom och hela familjen varje dag. Tänk, att han fått duscha sin kropp idag!
    Våran bönegrupp har också bedit för Er.
    Gerd och Ingemar Derneborg, Huskvarna.

    SvaraRadera
  8. Margaretha Westergård27 mars 2009 kl. 23:00

    En riktig dusch efter mer än tre veckor - inte illa! Att dagens sjukhusrapport även för övrigt är positiv känns lugnande för oss som på avstånd är med och bär er.

    Margaretha o Kristian

    SvaraRadera
  9. Joel van der Eerden28 mars 2009 kl. 00:28

    Hej gniste, jag vet att jag inte har varit inne på bloggen på ett tag, var inne i början men har liksom inte kommit ihåg...

    jag vill bara säga att jag fortsätter be för er, att ni ska läka invändigt ... och för håkan att han ska bli så gott som återställd utan några allvarliga komplikationer....

    väldigt intressant att läsa att han ger respons, Gud är mäktig och han kommer att fortsätta vara mäktig i all evighet, han kommer att hjälpa er och håkan :D

    GOD BLESS //Joel van der Eerden

    SvaraRadera
  10. Tack Gud för att Du läker och helar! Tack för att du helar med hast! Amen!! Vi är många som fortsätter att be för er alla! Kramar om hjärtligt!

    SvaraRadera
  11. Hej Gunilla!
    Du skall hälsa till Håkan från Jochen de Hertogh från Belgien som var med i församlingen under det år som han bodde här.
    Även Jean-Jacques de Vaere från Bryssel(Håkan vet) ringde och frågade hur läget är och bad oss framföra hälsning till Håkan.De står med i bön.
    Roligt att höra att det går framåt med lägenheten.
    Herrens nåd är det att det inte är ute med oss....Klagovisorna 3:22,23
    Harry och birgitta

    SvaraRadera